Monday, September 14, 2009

Som en teenager igen....

Skal vi tage til Bali? Hvad med Australiens nordligste vestkyst? Ayers Rock? Great Barrier Reef? New Zealand? Mit anden forårsferie - (ja dem har vi to af :) nærmer sig med alt for hastige skridt, og der er alt alt for meget at vælge imellem.
Vi vil snorkle i turkisblåt vand med delfiner og skildpadder, udforske outbackens røde klipper og nyde New Zealands fantastiske natur. Alt sammen på én gang.....

Mens rekord regnen fortsætter her i Perth, der skulle forestille at være Australiens mest solrige sted, drømmer jeg mig til mildere klimaer. Det har regnet næsten uafbrudt i en uge nu. Utroligt!

I mellemtiden er min amerikanske værelseskammerat fyldt 21 år og selvom hun i forvejen allerede måtte drikke alkohol her i landet, skulle alko-myndigheden i USA fejres med hidtil usete mængder tequila. Vi var inviteret til kæmpe fest her i Student Village. De fleste gaver kunne drikkes, og det blev de i en vís fart. Fødselsdagsbarnets veninder havde forsynet hende med en selvlysende penisformet drikkedunk, som hun fornøjet stod med snotten nede i hele aftenen. Et syn for guder.

I dagene, der fulgte fødselsdagsfesten, er flere af aftenens begivenheder blevet genfortalt for hende. Hvorfor knæet gjorde ondt? (En mindre heldig kombination af stilethæl og ølsjat under borddans.) Hvorfor kæresten haltede? (Flere timers ølspil resulterede i en lettere sløret dømmekraft, da han besluttede sig for at kaste sig de 2,5 meter ned på asfalten fra busskurets tag) Hvorfor vi blev smidt ud fra diskoteket, hvor fødselsdagsfesten skulle have fortsat? (Kærestens forsøg på at bruge sit hoved til at stange sig igennem vagterne var ikke lige populært i alle lejre).
Sådan bliver man 21 på disse kanter. Næste amerikanske 21-års fødselsdag er på fredag.
Jeg føler mig som en teenager igen.....

No comments:

Post a Comment