Monday, August 3, 2009

Find den indre greenpeace-aktivist frem

School´s on. Universitetet er pludselig helt proppet med mennesker, og jeg har haft min første time: Regional and International Sustainability. Forelæseren havde stort gråt skæg, safari-skjorte og outback støvler på. Hans accent var så ekstremt australsk, at han næsten var svær at forstå. Han viste os billeder af det solcelleanlæg, han har monteret på sit tag derhjemme og den køkkenhave, han har plantet. Det er vejen frem, lød budskabet.
Så derfor skulle vi alle sammen berette, hvad vi hver især gjorde for miljøet i vores dagligdag. "Jeg tager bade på under fire minutter", lød det fra én pige. "Jeg bruger vaskenødder i stedet for vaskepulver", sagde en anden. Jeg sørgede for at putte mig godt i forelæsningssalen. Her kan man vist godt pakke sammen, hvis han bare sparrer på strømmen. Og mine elskede lange varme bade skal slet ikke frem i lyset.... Jeg ved ikke, om jeg har det gen i mig, der gør det fedt at lænke sig selv til en frysende kold olieplatform ude midt i havet, men for at bestå det her fag må jeg virkelig til at grave den indre øko-greenpeace-aktivist frem.....

No comments:

Post a Comment